Email Biedbeker

Doe mee aan de Email Bied Beker,

er is nog plaats.

Beste clubs in Nederland,

De Email Biedbeker is een kans die u niet voorbij moet laten gaan. Spelers van uw club kunnen handen bieden op de club en daarna de resultaten, spelbesprekingen en standen lezen in het bridgeblad en op de website van  de NBB. Een spannende en leerzame competitie dus.

De twee clubs die op de plaatsen een en twee eindigen, spelen vervolgens de finale in Utrecht.
Dat wordt een leuke en gezellige dag, met een viewgraph show, na de lunch, die aangeboden
wordt door de NBB. Er kunnen interessante prijzen worden gewonnen.

Er is nog plaats, dus geef u op met een of meerdere teams!

Hieronder treft u een uitleg over de gang van zaken aan. De data zijn die van het afgelopen seizoen. Die kunnen iets veranderen.

Hoe is de gang van zaken?

Een team bestaat uit drie paren

De door u opgegeven contactpersoon ontvangt van ons per e-mail de spelverdelingen. In het schema hieronder kunt u zien wanneer u de spellen kunt verwachten. De eerste spellen verzenden wij eind september. Daarnaast ontvangt de contactpersoon notatieformulieren om de biedingen in te vullen en aanwijzingen voor de notulant.

Deze formulieren worden verstuurd in PDF-formaat. Dat betekent dat de contactpersoon in het bezit moet zijn van Acrobat Reader om de bestanden te kunnen openen en printen. Dit is een gratis programma dat op de meeste pc’s al geïnstalleerd is. Heeft u dit programma niet dan kunt het (gratis) downloaden van het internet. Dit kan o.a. via www.bridge.nl (klik op de knop Bridgeblad, en dan op Biedbeker).

Dit seizoen spelen we, op veler verzoek, geen tien maar negen ronden. Dit omdat veel clubs aan het eind van het speelseizoen problemen hebben met het organiseren van de tiende ronde. Door negen ronden te spelen zijn we klaar aan het einde van het clubseizoen. Dit betekent dat u de laatste spellen ontvangt op 11 mei, de laatste terugstuurdatum voor de scores is dan 25 mei. Mocht dit voor u problemen opleveren, laat ons dat dan tijdig weten!

Spellen voorbereiden en bieden

De contactpersoon print de formulieren en prepareert de spellen zodanig dat de paren ze kunnen bieden. In het verleden boden sommige paren van papier (aparte oost en west uitdraaien!) maar de meeste clubs staken de spellen in boards.

Elk paar (of begeleider) noteert de biedingen op de meegeleverde formulieren. Let op: per spel zijn dan ook eventuele tussenbiedingen al genoteerd, dus draai elke maand de formulieren uit en kopieer er niet een groot aantal 'vooruit'.

Score berekenen en terugsturen

Na het bieden berekent de contactpersoon de totaalscores per team en stuurt deze naar ons op. Dit kan per e-mail naar biedbeker@bridge.nl. Omdat we gebruik maken van slechts één serie spellen per maand, is enige discretie hier vereist. Het is mogelijk dat dubbelleden de spellen later in de week bieden bij een andere club.

Wij voeren geen controle uit op de score maar verwachten sportiviteit van alle deelnemers in de ware Olympische geest: deelnemen is belangrijker dan winnen.

In het schema hieronder kunt u zien wanneer u de scores uiterlijk aan ons moet terugsturen. Mocht het u een keer niet lukken om de scores voor de juiste datum terug te sturen, stuurt u ons dan even een e-mail zodat wij daar rekening mee kunnen houden.

Na het terugsturen

De door u geboden spellen worden maandelijks besproken in een artikel in Bridge, de bridge biedbeker. Drie pagina's waarin Ed Hoogenkamp de spellen analyseert aan de hand van de biedingen van de Club van de maand. Aan het eind van dit artikel staat ook een top drie van de deelnemers aan de Biedbeker per e-mail. De volledige stand en alle resultaten van deelnemers aan de e-mail Biedbeker zijn terug te vinden op onze website: www.bridge.nl (klik op de knop Bridgeblad, en dan op Biedbeker).

De grote Finale

De twee hoogst eindigende teams van de Bridge Biedbeker per e-mail spelen een finale in oktober. Op het spel staat dan onder meer de Bridge E-mail Biedbeker, een fraaie wisselbeker. Maar ook een geldprijs!

We hopen dat u veel plezier gaat beleven aan deze jaargang van de Bridge Biedbeker per e-mail.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken via biedbeker@bridge.nl.

Met vriendelijke groet, Team Biedbeker

Het schema: (dit was het schema van afgelopen jaar!)

Ronde       U krijgt de spellen:             Wij krijgen de resultaten van U voor(!):

A              22 september                     13 oktober

B              27 oktober                         17 november

C              24 november                      15 december

D              15 december                      12 januari

E              26 januari                          16 februari

F              23 februari                         16 maart

G              23 maart                           13 april

H              20 april                             4 mei

I               11 mei                              25 mei

Dus geef uw club op. Het kan nog tot eind september per biedbeker@telefonica.net of biedbeker@bridge.nl

Laatst bijgewerkt op: 16 mei 2007